četrtek, 14. marec 2013

Oh to vreme...

Včeraj sem še nabirala čemaž
ki je šele par dni nazaj začel kukaki iz zemlje...
no danes pa...
spet snežinke
ki sicer lepo poplesujejo svoj nežni snežni ples
njih pristajanje pa bo pognojilo včeraj zrahljano zemljico okrog sadnega drevja
samo kaj
ko pa me je vonj po pomladi pa že čisto prevzel

po mailu pa sem dobila tole:
http://www.procreo.jp/labo/flower_garden.swf

kjer si za bolj pisan dan z miško lahko pa kar vsak sam ustvari  
svoj cvetlični "vrtiček"


12 komentarjev:

  1. :-)))) čudežen vrtiček, če hočem, lahko vse cveti, če nočem, ostane v črnini. tako je tudi v življenju - seveda, le še miško napeljemo vanj.

    čemažali ste že? pri nas ga še ni.
    tole na s pa je in kolnem že od jutra, rajši ne ponovim tukaj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oja, oja,...
      je naše Življenje res lahko kot en vrtiček...
      no, to da pa ti je to sr. na s. pa že preveč...
      pa ti še kako rada verjamem
      ker je že meni kljub vsemu rada imeti to na s. pa že počasi preveč
      saj bi že raje rovala in kopala po zemlji...
      ;-)

      Izbriši
  2. Čemaž raste divje v vsaj deloma senčnih bukovih, gabrovih in hrastovih gozdovih. Raste skoraj po vsej Evropi, tudi v Veliki Britaniji in v zahodni Aziji. Čemaža ni v Severni in Južni Ameriki, Afriki in Avstraliji razen če so ga kje umetno nasadili in potem bi tam bil čemaž tujerodna rastlina. Raste od marca pa do junija in v tem času se ga lahko trga ter cveti od aprila do maja.
    Čemaž je postal v Sloveniji popularen šele po letu 2000 prej ga je poznal v Sloveniji le redkokdo. Jaz sem prvič slišal za čemaž aprila 2006, ko sem bil star 33 let. To pa preprosto zato, ker tukaj v Voličini čemaža ni oziroma sploh ne raste. Čemaža ni tudi v Jurovskem dolu.
    In torej kam hodim jaz nabirat čemaž. Čemaž raste v Sveti Trojici v Slovenskih goricah med cerkvijo in jezerom torej prav ob stopnicah kjer je križev pot. Tja sem ga hodil nabirat lani aprila. Torej pri meni čemaža ni. Dosti čemaža raste tudi na Kozjaku, v Kungoti in v Kamnici. Praktično pa čemaž raste nekako tako. Bolj ko gremo proti severu Evrope več ga je ter bolj ko gremo proti jugu Evrope manj ga je.
    V Avstriji je več čemaža kakor v Sloveniji. Nekateri tukaj v Sloveniji še danes ne poznajo čemaža. To pa vem zato, ker sem se včasih s katerim se pogovarjal in mu omenil čemaž in ta mi je dejal, da še prvič sliši za čemaž.
    V Sveti Trojici v Slovenskih goricah rastejo celo do 50 cm dolgi listi čemaža vendar ne vem ali gre tukaj za kakšno drugo sorto tako velikega čemaža.
    Kot se še dobro spomnim sem prvič videl v živo čemaž na veliki petek leta 2008 torej dne 21.marca 2008.
    Pri čemažu pa moramo biti zelo previdni, da čemaža ne zamenjamo z šmarnico in jesenskim podleskom. Lani smo v Sloveniji že imeli celo smrtne žrtve, ker so predvsem starejši ljudje namesto čemaža pobrali jesenski podlesek. Jesenski podlesek pa je še celo bolj strupen od šmarnice. Starejši ljudje kateri zelo slabo vidijo lahko kar hitro poberejo namesto čemaža jesenski podlesek in nesreča je tu. Poleg tega pa jesenski podlesek ponekod raste celo skupaj z čemažem. Jesenski podlesek in šmarnica prav nič ne dišita po česnu tako kot čemaž. Torej lahko nabiranje čamaža primerjamo celo z nabiranjem užitnih ali strupenih gob.
    Na velikonočno jutro, ko imamo doma na mizi velikonočni žegenj jaz jem zraven tudi čemaž. Na bel kruh si dam kos prekajenega mesa, na to meso si dam 10 celih listov svežega čemaža in jem. Na krožnik pa si dam narezana kuhana jajca in hren.
    Torej v velikonočnem času prav obilno raste čemaž in jaz ga jem kar celega poleg kruha, klobas, prekajenega svinjskega mesa, kuhanih jajc in hrena.
    Čemaž si tudi narežem na majhne kose in si ga dam v krožnik svinjske ali goveje juhe.
    Čemaža seveda nikoli ne kuhamo ali pečemo kakor kuhamo v juhi luštrek saj čemaž seveda izgubi svoj pekoči okus. V svinjski ali goveji juhi kjer se je kuhal luštrek tja še posebno paše čemaž saj naredi v tej juhi zelo dober okus. Luštreka sicer nimaš prej kot v začetku maja a takrat pa še vedno imaš čemaž.
    Čemaž tudi uporabljam, ko si na kruh namažem zaseko in na to zaseko dam 10 celih čemaževih listov in vse skupaj pojem.
    Kot lahko vidimo imamo sedaj počasi čemaža res veliko na izbiro kajti čemaž se zelo dobro ujema z regratom, rukolo in oljčnim oljem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja,... jaz pa sem si ga danes narezala na regrat s krompirjem... pa vse samo malo pokapala z limonim sokom in bučnim oljem...
      imam pa še eno "dozo" za zvečer... ko bom zraven pila pa še čaj iz svežih kopriv...
      da se te malo prepucam...
      p.s.
      to kar pa ti tako ješ... je pa tudi res tapravo za kmečki turizem
      pa zraven še kak kozarček dobrega domačega
      in adijo shujševalna kura
      ;-)

      Izbriši
    2. No saj prekajeno svinjsko meso in zaseko seveda moraš uživat v zmernih količinah. Prekajeno svinjsko meso se pri meni najbolj uživa le ob Veliki noči kasneje pa seveda ne več toliko kot prej. Nezmernost uživanja prekajenega svinjskega mesa in zaseke maši žile in povečuje holesterol v krvi. Čemaž pa seveda uravnava krvni pritisk kakor oljčno olje in česen. Vendar z kombinacijo okusa se čemaž in česen se tudi prilegata k mesu.

      Izbriši
    3. ja, ja, ne pravijo zastonj, da je v količini strup...
      v pravih količinah je pa lahko še pa še uživanja
      ;-)

      Izbriši
  3. V četrtek, 14.marca 2013 je pri nas zapadlo vsaj 10 cm snega. Zvečer na naših cestah je bila strašna poledica. Sneg je pokril in zakril čemaž. Čemaža nismo mogli več nabirati. Sedaj je že spet toplo, piha jugozahodni veter in sneg se topi. Sedaj, ko bo sneg skopnel bomo spet lahko pričeli nabirati čemaž.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, ja,... nam je ta sneg res malo štrene zmešal...
      pa saj bo...
      sonce bo itak vsak dan bolj toplo

      Izbriši
  4. Celo jaz sem na Gorenjskem pred dvema dnevoma malicala čemaž - kar med sprehodom seveda - zdaj pa...raje glasno ne izrečem več tiste besede - ki pomneni nekaj belega.
    Lep večer tebi in tvojima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oh ne...
      pa menda ja tudi tebe tisto sr. na s. ne začenja motit...
      no, pa saj bo kmalu mimo

      to rastlinco pa midva pridno jeva kar vsak dan...
      saj vedno skuham kaj takega da ga lahko not spravim
      ;-)
      lp v lep večer

      Izbriši
  5. Pred par leti sem ga poleti z golimi rokami (prsti) skopala v gozdu (ko sem ga julija opazila) in prenesla v svoj vrtiček pod slivo. Ja, lani je lepo gnal! Počakam, da se razraste!

    Dober tek! LILA

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, jaz sem si ga tudi "sprihvatizirala"...
      ampak, ker ga je še malo...
      še vedno hodim tja, od koder je bil lani vzet
      enako tudi tebi

      Izbriši