sreda, 10. december 2014

Predpraznična melanholija...

Ko se misli in želje
o tem kako bi si želela, da bi bilo
in je vse to skozi leto
bilo tako lepo spravljeno 
v predalu "Šola Življenja"
s podnapisom: tu smo zato, da se še kaj naučimo
in utemeljitvijo: je že tako moralo biti
venomer silijo v prostore
kjer že nekaj časa nimajo več kaj iskati.

Kako dobro,
da v takih primerih pa pride na pomoč: pamet.

6 komentarjev:

  1. NAVADNA BARVILNICA (PHYTOLACCA AMERICANA)

    Navadna barvilnica je zanimiva rastlina katera izvira iz Severne Amerike. Gre za neolesenelo rastlino, ki zraste vse do 3 metre višine. Praktično to sploh ni grm temveč zel oziroma plevel. Raste pa lahko tako v gozdu kot na njivi. Na sebi ima nekakšne grozde kateri so še najbolj podobni prav grozdju sorte gemaj. Toda pozor ta rastlina ti grozdi so precej strupeni, niso pa strupeni za ptice. Ptice zelo rade jedo jagode teh grozdov navadne barvilnice. Te jagode imajo koščico katero v ptičjem trebuhu ostane neprebavljeno. Koščice katere ostanejo v ptičjih iztrebkih lahko poženejo novo rastlino zato ptiči še kako zelo širijo to rastlino.
    V ZDA so iz grozdov navadne barvilnice stiskali barvo, podobno kakor mi stiskamo grozdje. S to barvo so pisali, kokošje pero so namočili v barvo te navadne barvilnice in z njim pisali po papirju. Že prva ustava ZDA je bila napisana prav z barvo te navadne barvilnice. Seveda je sok oziroma barva navadne barvilnice neužitna saj je kar precej strupena in se je ta barva uporabljala le za pisanje z kurjim peresom na papir.
    Navadna barvilnica je tujerodna invazivna rastlina. Praktično niti ne vem točno ali je navadna barvilnica bila zanešena iz Severne Amerike v Evropo namerno ali morda nenamerno. Morda je bilo njeno seme zanešeno v Evropo skupaj z zelenjavo in sadjem, morda so jo sadili v parkih in vrtovih kot okrasno rastlino. Še pred 100 leti so še tudi pri nas pisali z kurjimi peresi. Morda so jo v zahodni Evropi pričeli gojiti zaradi tega, ker so iz grozdov navadne barvilnice stiskali barvo tako kot so to počeli v ZDA in so to barvo seveda uporabljali za pisanje na papir.
    Jagode grozda navadne barvilnice so modro črne barve, barva oziroma sok te rastline pa je temno modre barve. Grozd pa ima na sebi okoli 50 jagod.
    V tem Hrastovškem gozdu kateri se nahaja med Hrastovcem in Zgornjo Voličino še pred 10-imi leti tam nekje leta 2005 ni bilo niti ene navadne barvilnice. Prve rastline te navadne barvilnice pa sem v tem gozdu zasledil tam nekje leta 2009 ali 2010. Letos pa je v tem gozdu postala že kar pogosta. Svoje k širjenju pa prispevajo tudi ptiči saj koščice navadne barvilnice ptiči ne prebavijo in ostane v njihovih iztrebkih in potem lahko iz te koščice vzklije že nova rastlina. V tem Hrastovškem gozdu so gozdarji predlani naredili manjši golosek in na tem mestu goloseka sedaj raste le akacija, pavlovnija in tudi navadna barvilnica.
    Navadno barvilnico so iz Severne Amerike zanesli tudi na Kitajsko kjer danes to sicer strupeno rastlino uporabljajo v medicini predvsem v homeopatiji in v farmaciji.
    Navadna barvilnica ima tudi sorodno sicer podobno rastlino njej in to je azijska barvilnica (Phytolacca acinosa) katera izvira iz srednje in vzhodne Azije. Grozd azijske barvilnice je prav tako črno modre barve le da jagode niso okrogle ter so zvezdaste oblike. Azijska barvilnica se kot invazivna tujerodna rastlina pojavlja tudi v Sloveniji vendar pri meni še je verjetno za zdaj ni.

    Skratka navadna barvilnica je lahko zelo zanimiva za ptiče saj zelo radi zobajo njihove jagode, za ljudi pa je lahko zanimiva le kot okrasna rastlina katera ima grozdju sorte gemaj podobne grozde.

    OdgovoriIzbriši
  2. PAPAGAJKA (ASCLEPIAS SYRIACA)

    Papagajka oziroma sirska svilnica je silno zanimiva rastlina in prav to rastlino ima tudi moja mama doma na vrtu. Namreč rastlina katera zraste do višine nekje 2 metra ima na vrhu papagajem podobne plodove ter prav od tukaj je njeno ime te rastline - papagajka.
    Domovina papagajke je Severna Amerika, torej južni del Kanade in vzhodni del ZDA, V sušni preriji pa ne uspeva, čeprav ji sončna lega sicer ugaja.
    Sirska svilnica pa se imenuje tudi zato, ker je njej najditelj Jacques-Philippe Cornut zmotno mislil, da ta rastlina raste tudi v Mali Aziji.
    Papagajka ima močno korenino in v aprilu iz nje poženejo rastline katere poganja na vse strani svoje liste. V juniju papagajka zacveti. V avgustu pa se na njej pojavijo manjši plodovi, ki so po obliki zelo podobni papigam oziroma papagajem. Plodove preprosto potrgamo in jih damo ob kozarec. Videti je kakor bi papagaji pili vodo.
    Mi doma papagajkam rečemo papige. Moja mama pa si je to rastlino prinesla od sorodnikov že leta 2007. Papagajka je seveda trajnica zato nam vsako leto znova in znova požene iz svojih korenin.
    Papagajka je invazivna tujerodna rastlina zato se ponekod po Sloveniji že pojavlja v naravi zlasti ob kakšnih avtocestah. Kljub temu pa je to zelo zanimiva rastlina saj ima ta rastlina papagajem podobne plodove in od daleč je videti kot da bi papagaji pili medičino s cvetov te rastline.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja hvala tudi za te podatke...
    sicer pa se mi že kar nekaj časa po glavi mota vpršanje - kaj pa kaj praviš na to, o čemer pa jaz pišem tukaj
    ;-)
    in pa še... ker pravijo, da je novo leto lahko tudi lep začetek nečesa novega...
    a si morti že kaj razmišljal o tem, da bi pač glede na vse znanje, ki ga imaš... in tega pa res ni ravno malo...
    se odločil pa kje odprl kak svoj blog
    saj sem prepričana, da bo obisk tam res kar velik
    pa lep sončen pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  4. No o tem sem že enkrat pomislil. V kolikor bi imel svoj blog potem bi na tem blogu pisal naprimer o vesolju, živalih, rastlina, o gorah, o hribih, o naravi, tudi o kakšni tehnologiji, tukaj bi se lahko našlo marsikaj.
    Res je, da imam veliko znanja saj sem si pred kratkim dal izmeriti tudi svoj inteligenčni kvocient. Imam ga 130 oziroma točneje 129,6 pa kljub temu sem že doživel primer, da me je nekdo že imel za neumnega in to samo zato ker mi je bil nevoščljiv ker jaz toliko stvari vem in ker on toliko stvari ne ve.
    Recimo še pred enim mesecem sem doživel tudi ta primer. Recimo hudobija in konzervativnost ne pozna meja. Naprimer jaz sem velik zagovornik pravic živali in posebno to da so živali v prosti reji če že enkrat te živali živijo.
    Naprimer ena starejša mi je dejala, da še tako neumnega človeka ni videla kakor sem jaz, zato ker ne razumem na kak način se ustvari dohodek na zemlji. Zagovarja mučenje živali samo zaradi nekega lastnega dohodka, obnaša se tako kakor da živalim se ne bi moglo dati proste reje, pa čeprav ima veliko zemlje.
    Zanjo ne bi smeli jesti nobenega drugega mesa kakor mastno svinjsko meso, če ji govoriš o kaki jagnjetini od jeze kar pobesni. Sama je še samo mastno meso, visok krvni tlak ima 300, precej povišan holesterol. Ona pa reče tako visok krvni tlak imam od zelenjave in ne od mesa. Stara pa je že 90 let in od mene je doma več kot 1 km. Svojim otrokom in vnukom ne dovoli, da bi še sploh lahko kaj jedli drugega razen svinjskega mesa.
    Če ji daš v roke globus in ji rečeš pokažite kje je na globosu Evropa bo ona pokazala tam kjer je Južna Amerika. Nima niti enega razreda osnovne šole, je zelo starokopitna in konzervativna in tudi neumna, dela pa se pametno in gospoovalno. Če jim mladi rečejo, da bi pri njej imeli naprimer kako ovčerejo zaradi tega ker ne bi potrebovali bencina za kosilnico in bi ovce spasle pašnik, potem jih že naganja od hiše. Reče bolje da mi na moji zemlji rastejo 2 metrske koprive kot pa da se pasejo ovce.
    In tako lahko vidimo koliko ljudi se ima za razumne ampak se držijo le tega v kakem okolju živijo. Veliko mladih razumnih ljudi je meni že dejalo, da imam veliko znanja in to sem v teh dveh letih odkar pišem v to resno navihanko tudi dokazal. Zato sem velik zagovornik izobrazbe, ker sicer ravno neizobraženi ljudje živijo v največjih predsodkih in napakah.

    OdgovoriIzbriši
  5. v šolo življenja ne grem več, predrago košta. :-))))
    s pametjo imava le malo stvari skupnih,
    da pa je že tako moralo biti, mi pa šepne srce.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. no, meni pamet pač pomaga, da se mi počutje zaradi čustev preveč ne uniči... (obrambni mehanizem pač)
      naj Tebe Srce pa le še dalje dobro vodi
      in, naj Te čimbolj čuva

      Izbriši