nedelja, 19. maj 2013

Majski večeri...

Ko toplota dneva še vedno 
segreva v večer
in rumena krogla tam za drevesi
rdečí nebo
večerni vetrič prinese v nos
vonj binkoštnih nagelnov
okrog ušeš pa pilotirajo
majski hroščki 
.
midvadva pa
na klopci
tesno stisnjena drug k drugemu



16 komentarjev:

  1. tako ja! rapsodija, ki na modro vleče,
    vidvadvem pa strašno želim še veliko klopcanja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala!
      in...
      če pa si tudi vidvadva vsaj kdaj pa kdaj kaj takega privoščita...
      naj tudi vama paše
      ;-)

      Izbriši
  2. lepo :)
    in naj lepo ostane :)

    Lp, Lea

    OdgovoriIzbriši
  3. KANELE SO POSTALE RDEČE

    Nenavadno in neverjetno.
    Leta 2007 sem si iz Slovenske Istre prinesel korenine kanel in si jih doma posadil. Že naslednjo leto mi je nekaj teh kanel zrastlo. Leta 2010 sem očistil že nekaj teh kanel. Uporabil sem jih za oporo za paradižnik. Naslednje leto 2011 sem jih očistil ter uporabil za oporo za paradižnik in visoki fižol. Tako je bilo tudi lani. Kanele, ko jih aprila očistim so lepo zelene barve, kasneje postanejo oranžno oker barve in na koncu rjave.
    Letos pa se je zgodilo nekaj neverjetnega. Pred nekaj dnevi so postale rdeče. Oziroma povedano drugače iz dneva v dan so vedno bolj rdeče barve. To se ni zgodilo do sedaj še nobeno leto. Tudi moja soseda si je iz Primorske pred leti prinesla korenino kanele in si jo doma posadila in so sedaj tudi pri njej postale rdeče barve. Ja tukaj v Voličini pa imamo res dosti fig in kanel kakor, da bi bili tudi mi primorci. Le zakaj so se letos kanele obarvale rdeče. Pa saj ne gre za drugo sorto kanel saj vsako leto zrasejo iz istih korenin. Kateri strokovnjak bi znal pojasniti zakaj so se samo tiste kanele, ki so zrasle lani obarvale rdeče barve.

    KANELA z latinskim imenom ARUNDO DONAX je trstiki podobna rastlina le da je od nje nekoliko večaja in tudi debelejša. V 16.stoletju so jo iz Indije prinesli v Sredozemlje med drugim tudi v Slovensko Istro kjer so jo načrtno sadili zaradi palic katere so kasneje lahko uporabiljali za oporo za fižol in paradižnik. Danes je kanela v Slovenski Istri že postala invazivna tujerodna rastlina katera izpodriva avtohtone domače rastline zato je ponekod postala že prav nadležna. V premeru doseže 3 cm in v dolžino 6 metrov. Uporablja se lahko kot bambus za oporo kumar, paradižnika, visokega fižola in dolge vigne. Torej le zakaj so le sedaj lansko rastoče kanele obarvale rdeče.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. uf, zanimivo...
      vi pa res imate tam svega in svašta...
      le pazi, da me radovednost kdaj le ne premami do konca...
      pa se še kje tam pojavim
      ;-)
      lp

      Izbriši
  4. :-))))) ne ne, ni poniknila, mraz jo bo prignal za računalo, boste videli.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. he, he, lej ti njo...
      ja kak pa te ti tudi to tak dobro veš
      me pa res maš naštudirano v nulo
      ;-)))))))))))))))))))))))
      lp pa čeprav iz deževnega totiga

      Izbriši
  5. hahaha, mah, ravno zato sem prišla sem :-))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vesela tudi jaz tega obiska
      ;-)
      p.s.
      a bi morti ti lahko darku povedala kaj o kaneli

      Izbriši
  6. Teticva, a lahko pridem še jaz na tvojo klopco. Nas bo spet zasnežilo. Buuuu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. seveda lahko!
      saj bo še vedno dovolj prostora za vse
      ;-)
      no, snega pa letos res noče biti konec...
      in, da mi bi pa paradajz pa kar on zalival...
      tega pa niti v sanjah nisem mislila
      ja, ja, dogajajo se res čudne stvari
      lp na tvojo stran

      Izbriši
  7. Danes zjutraj po zahodu Lune je nastopil polsenčni Lunin mrk katerega so lahko opazovali iz Zahodne Evrope, Zahodne Afrike, Južne Amerike ter na vzhodu Severne Amerike. Ta mrk je bil zelo šibak in praktično neopazen.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. aha...
      zato torej pa ga jaz sploh nisem opazila
      ;-)

      Izbriši
  8. Poleg tega je bilo včeraj zjutraj oblačno in deževno vreme, da se še niti Luna ni videla, ko je zahajala. Polsenčni Lunin mrk so lahko opazovali iz zahodnega dela Evrope. Videli pa so ga lahko le tam kjer so imeli jasno nebo brez oblakov.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, ja,...
      to vreme je zadnje čase res tak malo čudno
      ;-)

      Izbriši