nedelja, 26. maj 2013

Ko se to tam tak dogaja...

Ja, zopet je nastopil termin formule
in tako je moj mož ponovno dobil rezervacijo za
prvo vrsto na kavču.

In, ker je za to njegovo aktivno vožnjo
po teh ozkih ulicah Monaca
itak najbolje
da ima mir
da se lahko vsaj stoprocentno skoncetrira...

zunaj pa je sijalo sonce
taaakooo leeepoo
da se mu res nisem mogla
upreti...

sva se s šefico podali na en tak
časovno in kilometrsko malo daljši sprehod

pa, da si jaz vsaj vsake toliko
vsaj malo pogledam
kaj je v totem našem mesti
te kaj noviga.

No, da je trgovin z oblekami na vsakem tretjem koraku
ona dva pa sta zapolnjena s kafiči
to mi niti ni več tako novo

da pa tam na vogalu na Grajskem trgu
ni več Mestne hranilnice
hja, to pa me je presenetilo..
ne - razočaralo!
Saj je to bila banka
v katero sem še jaz kot otrok
tako rada hodila
spraznjevati tiste njihove šparovčke.
In se še spomnim
da sem imela celo dva -
enega tako lepo modrega, drugega pa zlatega.

Ja, banka, ki je bila del mesta, saj...
Na seji občinskega sveta 17. decembra 1858 je bil na pobudo župana Reiserja soglasno sprejet sklep o ustanovitvi hranilnice v Mariboru z jamstvom mestne občine v znesku 20.000 goldinarjev. 26. septembra 1861 je cesarsko kraljevo ministrstvo na Dunaju odobrilo ustanovitev Mestne hranilnice Maribor.
Ti naši novodobni bančniki pa...

14 komentarjev:

  1. Ja tetica, takrat je bilo premalo trgovin, pa je še kaj za v šparovček ostalo. Zdaj pa hranilnice nihče več ne potrebuje, če do tja že lahko vse zapravi. Če ne v štacuni, pa v kafiču.
    Pa pravijo, da nam je šlo včasih bolje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ah, kloti...
      pa saj ni samo to... meni je pač hudo, ko videvam, kako dandanašnji taglavni ravnajo s tradicijo...
      no, sva šla zadnjič z možem malo po pokopališču...
      in kaj sva videla - večina grobnic, v katerih so bili pokopani tisti pravi stari Mariborčani ima sedaj gor pritrjene nove table... in to s priimki, ki sploh niso avtohtoni...
      potem pa se direktorica hvali, kako skrbi za zgodovino...
      da te res lahko samo še nekam prtisne
      saj vem, da se ne splača sekirat...
      samo vseeno mi pa tudi ni
      ko nam vse to tako spreminjajo
      hja, kaj češ... ko pa nič ne moreš

      Izbriši
  2. te zelo razumem. tako jaz rajši ne grem na obhod po domači vasi, da mi ni potrebno biti presenečeno razočarana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hja...
      saj meni je toti naš maribor tudi vedno bolj tuj...
      ker v njem sploh ni več tistega nekaj
      no, pa saj bo...
      malo še, pa mi bo itak čisto vseeno
      ;-)

      Izbriši
  3. Ponoči iz sobote, 25.maja na nedeljo, 26.maja sem bil na abrahamu pri moji sestrični v Jurskem vrhu v Juriju ob Pesnici. Malo pred polnočjo smo se odpravili na igrišče ter smo v zrak spuščali lampijončke. V tem času je bilo povsem oblačno nebo ter ni popolnoma nič deževalo. Lampijončki so bili narejeni iz meter visoke folije. Spodaj pa je bil narejen krog iz žice ter križ iz žice kateri je držal okroglo gorljivo kocko. Ko si to gorljivo okroglo kocko prižgal z ognjem je topel zrak napolnil folijo ter jo čez nekaj minut dvignil v zrak. V zrak smo spustili 50 svetlobnih lampijončkov. Videti je bilo kakor bi gledal neko ozvezdje saj je bilo na nebu 50 svetlobnih lampijončkov kateri so kasneje ugasnili. Te svetlobne lampijončke je neslo proti jugovzhodu ter so verjetno padli na tla nekje v okolici Zgornje in Spodnje Kungote.
    Če si v soboto okoli zvečer ob 23.45 videla vse polno lučk na nebu potem vedi, da sem bil v skupini katera je v zrak spuščala svetlobne lamoijončke. Enega izmed teh sem v zrak spustil tudi jaz.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. luškano!
      ja, to pa je moralo res biti lepo praznovanje...
      in takšni lampijončki so morali biti res lepi za pogledat...
      no, jaz pa samo poznam lučke, ki smo jih spuščali po vodi...
      ampak do nas pa se ni nič bliskalo
      ;-)

      Izbriši
  4. V soboto, 25.maja pa je bil tudi dan mladosti ter smo večinoma bili na abrahamu pri moji sestrični večinoma mi mladi torej njeni bratranci in sestrične.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. evo... dan mladosti za vedno mlado sestrično
      tudi z moje strani vse dobro in lepo za vnaprej - do tadrugega Abrahama

      Izbriši
  5. Marsikatero banko jo bodo še zaprli, ker so jo tajkuni povsem oropali. Siromaki pa bodo še bolj siromašni.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hja.. kaj čemo ko pa itak nič ne moremo
      ovi si itak medseboj talajo
      pol pa še štango držijo

      Izbriši
  6. Oj, draga G., tako dolgo že nisem bila v tvojem vrtičku, da je že kar čudno, pa veš, kolikokrat sem mislila nate!
    Pustila sem si zadnje dni odrto stran, pa še vedno nič od mene. Pa te bom sedajle samo fejst, fesjt stisnila! LILA!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, ja, ančika...
      sem opazila, da te že kar nekaj časa ni bilo tukaj...
      pa nič hudega...
      saj sem vedela, da boš nekega dne spet pokukala sem
      in zdaj sem vesela tega
      le stisni se, le stisni
      paše, paše
      LILA

      Izbriši
  7. pri nas izginjajo tudi trgovine in ne samo tiste stare v centru mesta, tudi one v trgovskih centrih se zapirajo. Saj ne, da jih rabim, a me vseeno strese, to je pokazatelj kako nam gre :(

    Lp, Lea

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, za tiste tastare trgovine v centru mesta je pa meni tudi žal...
      ampak, da pa ti zaprejo banko s takšno tradicijo...
      no, tega pa vseeno ne morem kr tak sprejeti
      ker bi mirno lahko tja prestavili kakšne oddelke, če že smatrajo, da so imeli premalo strank
      ampak...
      šefi imajo vedno prav
      žal
      lp nazaj v tvoj kraj

      Izbriši