nedelja, 22. junij 2014

Življenje je lepo...

Če ga živiš...

.
.
.
Ker ga živiš

20 komentarjev:

  1. Včeraj v soboto, 21.junija 2014 ob 12.uri in 51 minut se je pričelo astronomsko poletje. Dan je bil včeraj najdaljši ter noč najkrajša. Dan je bil dolg 15 ur in 38 minut. Noč je bila najkrajša to noč iz včeraj sobote na danes nedeljo. Sedaj se dnevi že zopet krajšajo ter noči zopet daljšajo ter gremo spet proti jeseni in zimi.
    Poletje je simbol morja saj v tem času se mnogi odpravijo kam na morje na dopust.
    Danes v nedeljo, 22.junija pa je še keltski solarni praznik Litha.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja, se bodo dnevi res spet začeli skrčevati...
      ampak nič zato...
      pa saj znajo večeri tudi biti lepi
      ;-)

      Izbriši
  2. KRESNICE - ŽUŽELKE (od 22.junija pa do 22.julija vsako leto)

    Včeraj smo imeli najdaljši dan oziroma poletni solsticij ter se je že pričelo poletje. Danes zvečer okoli 21.30, ko sem še hodil po gozdu sem že videl koliko teh svetlih kresnic leta po zraku. Ime kresnica izvira prav iz besede kres in kres je 21.junija vsako leto. Torej ko nastopi kres in to je 21.junija potem se pričenjajo pojavljati te svetle žuželke - kresnice.
    Ko sem še živel v Jurovskem dolu in sem bil star okoli 10 let smo jih še kot majhni otroci lovili. Tekali smo za njimi in jih poskušali uloviti. Pri tem smo tekmovali komu bo uspelo ujeti največ teh kresnic v svoje dlani. Seveda teh kresnic nismo ubili in smo jih spustili iz rok nazaj v naravo. Meni je včasih uspelo ujeti kako, prav dosti pa tudi ne saj so hitre in zelo težko katero ujameš.
    Danes sem te kresnice spet videl in to v večjem številu in sem se spomnil na moja otroška leta, ko smo jih takrat, ko sem še živel v Jurovskem dolu tudi lovili.

    Kresnice se pojavijo v večjem številu prav ob kresu torej na najdaljši dan ob pričetku astronomskega poletja.
    Značilne so le za 1. poletni mesec in sicer nekje v času od 22.junija pa do 22.julija vsako leto. Po 22.juliju pa so že redkejše oziroma jih ni več.
    Prav pogoste so tam zvečer nekje okoli 22. ure in to še najbolj takrat, ko je jasno vreme.

    Ponekod kresnicam pravijo tudi svetle muhe oziroma kresne muhe. Kakšen pa je pravi slovenski izraz za njih pa ne vem, vem le to da smo jim mi vedno pravili, da so to kresnice. Vendar menim, da je to resnično pravi slovenski izraz za njih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sem nekaj kresničk jaz letos že tudi videla...
      jih je pa bilo občutno manj kot pa lani
      no, mi pa smo imeli uganko o njih:
      kaj je to, ko ma v ritki lučko
      ;-)

      Izbriši
    2. Vse uganke seveda niso enako težke. Pri tej uganki bi verjetno takoj pomislili, da je to kresnica.
      Pri tej uganki bi se še lahko tudi vprašali kako pa sploh lahko taka žuželka oddaja svetlobo. To je seveda zaradi bioluminescence. Tukaj gre namreč za kemični proces saj imajo te kresnice v svojem zadku poseben organ, ki podnevi vpija svetlobo, v začetku noči pa jo oddaja.
      Podoben primer so tudi nekateri predmeti, recimo kakšni Marijini kipi, rožni venci, ki so izdelani iz takšnega materiala ali pa kazalci na kakšni analogni uri.
      Sem pa to opazil že tudi na beli skorji breze. Že skorja breze podnevi vpija nase svetlobo in jo v začetku noči oddaja. To se mi je zgodilo enkrat, ko sem zvečer, ko je že bila tema šel po gozdu. Kakšnih 10 metrov pred menoj se mi je zdelo, da je na tleh neka žerjavica. Mislil sem si tukaj je prej nekdo nekaj kuril, poleg tega je to bilo v gozdu, lahko bi prišlo do gozdnega požara, sedaj pa je še samo žareča žerjavica, ker je ogenj že ugasnil. Ko sem pa prišel bliže sem videl, da je bil le kos preperelega lesa breze in prav ta bela skorja breze je oddajala močno svetlobo tako da sem najprej pomislil kakor, da je na tleh žerjavica.
      Ta kemični proces, ko nek predmet, rastlina ali žival vpija podnevi svetlobo in jo ponoči oddaja je povsem naraven kemični proces.

      Izbriši
    3. sem o tem že nekoč slišala
      samo videla pa še nisem
      no, pa saj bo tudi to še kdaj lahko možno

      Izbriši
  3. Tetica, podpišem. Vsak dan, če je treba.
    Lep pozdrav tebi in ribaku, M.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. vesela tvojega podpisa...
      lp pozdrav iz totilanda pa tudi tebi in tvojemu mačkonu
      gita

      Izbriši
  4. samo podpišem klotildo, tudi s pozdravi tebi in ribaku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala tudi tebi za podpis...
      no jasno, da so pozdravi pa namenjeni tudi tebi in tvojemu izbrancu

      Izbriši
  5. Za te žuželke kresnice so seveda različni izrazi. V Jurovskem dolu smo jim pravili kresnice. Tukaj v Voličini pa mi je danes ena starejša ženska rekla, da jim pravijo janževice.
    To ime je zelo verjetno zaradi goda Janeza Krstnika kateri bo nastopil jutri 24.junija saj v tem času pričnejo vsako večer letati prav te žuželke kresnice. Drug izraz za njih so še svetle muhe pa tudi kresne muhe.

    Kresnice se pojavljajo v času od 22.junija pa do 22.julija vsako leto, najpogostejše pa so prav zvečer okoli 22. ure še posebno, če je jasno vreme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. a misliš, da je to njihovo ime kaj vezano na janževec
      ;-)

      Izbriši
    2. Tukaj v Voličini nekateri starejši ljudje pravijo kresnicam janževice. To ime je zaradi tega, ker se malo pred 24.junijem, ko se pričnejo pojavljati te žuželke kresnice je god Janeza Kresnika, ki goduje 24.junija.
      Kresnice oziroma janževice seveda nimajo nobene zveze z vinom janževec.
      Janževec je verjetno dobil ime po Janezu Evangelistu, ki goduje 27.decembra in se takrat blagoslavlja vino. Na dan 27.decembra po nekaterih cerkvah po Sloveniji blagoslavljajo vino.

      Izbriši
    3. waw!
      moram priznati, da me vedno bolj presenečaš s svojim znanjem
      ;-)
      sem pa zelo, zelo vesela, ko dopišeš kaj takega kar se je govorilo ali pa delalo nekoč v totih naših krajih
      saj tako še kako pomagaš, da tisto ne gre v pozabo
      hvala!

      Izbriši
  6. tu je še moj podpis :)

    Lp, Lea

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. o hvala!
      tudi tebi in lp že tudi hiti nazaj v tvoj kraj

      Izbriši
  7. no ampak zdaj, ko cel toti živi na Lentu, bi pa tudi ti lahko prišla kaj naokoli in oddala poročilo ... :-))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hja veš to je pa zdaj tako...
      naokoli te že pridem...
      samo do Lenta pa še letos tudi nisem prišla
      in je celo vprašljivo, če sploh bom
      tak da...
      ;-)

      Izbriši
  8. Še tu en lep pozdrav :)

    Lea

    OdgovoriIzbriši