ponedeljek, 23. februar 2015

Sončno popoldne...

In res ne bi šlo
da ne bi nosa in še česa spravila na sveži zrak...

Pa mi na koncu sploh ni bilo žal
da sem se dobesedno prisila
v to odločitev.

Hoja po travniku
pa malo po bregecu dol
in potem med veje lesk...

In sem jih zagledala...

Letošnje prve norice
Rezultat iskanja slik za laški zvončki 
In tako so mi sedaj
pomlad prinesli tudi v kuhinjo.

10 komentarjev:

  1. norice ... mi jim rečemo kronce. a da so že? takoj jutri grem pogledat, morda so tudi že pri nas. poznam eno globel, kjer ponavadi so. sicer se razčofotam do kolen a nič zato.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tudi jaz sem jih reševala pred utopitvijo...
      no, nekateri pa tem rečejo tudi laški zvončki...

      Izbriši
  2. Norice rastejo nekje 2 tedna za malimi zvončki. Praktično so tudi norice zvončki, to so seveda veliki zvončki. Mali zvončki torej pravi zvončki imajo 3 venčne liste. Norice oziroma veliki zvončki, to so seveda nepravi zvončki pa imajo kar 6 venčnih listov. Mi tukaj v Voličini pravimo noricam da so to košarice.
    Letošnja bolj deževna kot snežna zima je pripomogla, da so mali zvončki in norice pričeli že dokaj hitro kukati iz zemlje. Norice imajo rajši več vlage v zemlji kot mali zvončki zato norice še najraje rastejo kje pri kakšnem potoku. Izven oziroma stran od potoka jih bomo težje srečali. Mali zvončki pa radi rastejo že tudi tam kjer ni nobenega potoka.
    Tudi v bližini mojega doma kakih 300 metrov od mene v bližini potoka tudi rastejo veliki zvončki oziroma te norice. Sedaj jih je že verjetno že vse polno. Sicer se pri meni v senčnih in severnih legah še vedno zadržuje sneg pa menim, da norice so že tudi pri meni pokukale iz zemlje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja...
      no, sva se pa ravno zadnjič pogovarjala z možem... da v bistvu še nikoli nisva videla, da bi ti zvončki pa kje rasli skupaj...
      prav zanimivo

      Izbriši
  3. Komaj čakam na pomlad, da bo bolj postalo toplo. Veliki zvončki oziroma norice že nakazujejo na pomlad.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jaz tudi, jaz tudi...
      pa čeprav imam sneg še kako rada...
      ampak pomlad je pa le pomlad
      ;-)

      Izbriši
  4. tudi pri nas so kronice :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Kar nekaj je rastlin katere se razmnožujejo prav po fibonacijevem zaporedju in to zaporedje sledi točno takole: 1, 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987 itd. To pomeni, da se iz leta v leto 1,6 krat več razmnožijo. Kar nekaj je teh rastlin katere se razmnožujejo prav po tem fibonacijem zaporedju in te rastline so naprimer mali in veliki zvončki, kanele, bananovci in še nekatere ostale rastline.
    Naprimer po fibonacijevem zaporedju se razmnožujejo tako mali kot veliki zvončki. Če bi naprimer letos posadil naprimer samo en veliki zvonček s čebulico, bi mi prihodnje leto spet zrasel en zvonček, leta 2017 2, 2018 3, 2019 5, 2020 8, 2021 13, 2022 34, 2023, 55, 2024 89 ter leta 2025 bi bilo že 144 teh velikih zvončkov. Tako nekako približno bi šlo to naprej. Podobno se razmnožujejo tudi bananovci, ko so leta 1499 bile prinešene korenine kanel iz Indije na Portugalsko so jih tudi pričeli vegetativno razmnoževati. Takrat je prišlo le nekaj teh korenin kanel z ladjo iz Indije. Kanele so pričeli vegetativno razmnoževati in iz nekaj teh korenin imamo sedaj že v sredozemlju več kot milijardo vseh kanel koliko jih sedaj že tukaj raste.
    Jaz sem si leta 2007 iz Slovenske Istre prinesel 2 korenini kanele in jih skupaj posadil. Iz teh dveh korenin sem lani imel že okoli 100 kanel in tudi kanele se iz leta v leto razmnožujejo po fibonacijevem zaporedju, kar pomeni da jih je vsako leto za 1,6 kanel več od prejšnjega leta. In tudi bananovci se iz leta v leto razmnožujejo po tem fibonacijevem zaporedju.
    In res je, da velikih in malih zvončkov še tudi jaz nisem nikoli videl rasti skupaj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. wow! tega pa res nisem vedela...
      no, da je z leti vedno več zvončkov to sem opazila...
      ta pa gre to po tem sistemu...

      Izbriši