petek, 20. februar 2015

20.02.2002...

Na ta dan je tistega leta bila sreda...

Ta datum
pa je tudi vgraviran v najine prstane

In, kot je to že nekaj let običaj
me je tudi letos moj mož zapeljal

vse do Dobrovnika

na ogled
uživanje
in nakup



Žal pa tokrat nisva imela sreče
da bi v kraju samem
v gostilni Lipót
pa lahko spet uživala
ob njihovem bograču
saj se je ta šele kuhal.

Ampak mimo njihove
prekmurske gibanice
se pa spet ni dalo iti

6 komentarjev:

  1. Datum 20.02.2002 je kar en zanimiv datum, saj se enaka števila kar dvakrat pojavijo. Takrat je bila sreda kot si zapisala. Naslednji tak zanimiv datum bo šele v 22. stoletju in sicer 21.12.2112 oziroma 21.december 2112 in tudi takrat bo sreda. Bo pa takrat minilo tudi 100 let, odkar je po majevskem koledarju mislil biti konec sveta oziroma bo tega dne minilo točno 100 let, odkar so se poravnali Sonce, Zemlja ter središče naše galaksije ob zimskem solsticiju. To pa se je zgodilo v petek, 21.decembra 2012.
    Najprej sem prebral, da te je letos mož peljal vse do Dubrovnika. Potem sem pa tudi prebral in sem si mislil, kako to, da v Dubrovniku v južni Dalmaciji imajo bograč in prekmursko gibanico. Šele potem, ko sem še enkrat prebral sem ugotovil, da nista bila v Dubrovniku v južni Dalmaciji ampak sta bila v Dobrovniku v vzhodnem delu Prekmurja tik ob madžarski meji.
    Poleg bučnega olja, bujte repe, sta bograč in prekmurska gibanica prav tako avtohtoni prekmurski jedi.
    Ponekod v Prekmurju poznajo tudi langaš. Langaš je madžarska narodna jed. Ravno sedaj letos 18.februarja je bilo eno leto, odkar je umrla moja soseda katera je v prejšnjih letih živela Prekmurju. Ona je znala peči te langaše. Langaše pa je naredila tako:
    Krompir je skuhala v vroči vodi. Krompir je olupila, ga stlačila ter vmesila v moko v kateri je bil kvas, nekaj vode in sol. Dodala pa je tudi veliko na malo naribanega česna. Vse skupaj se je dobro zmešalo ter se razvalajalo v tanko testo, podobno kakor za pizzo. Vse skupaj se je speklo v ponvi z vročim oljem. Ko je bilo dovolj pečeno se je vzelo iz ponve ter se je ohladilo. Ohlajen langaš si potem pojedel. Bilo je dobro za jest. Langaši so bili meni zelo dobri. Tudi bograč in prekmurska gibanica sta mi zelo dobri. In tako je tudi dobro, da kdaj pa kdaj poiskusimo tudi prekmurske jedi in specialitete.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne, ne,... dubrovnik pride na vrsto kdaj drugič...
      no, za te langaše pa še niti slišala nisem...
      hvala, da si povedal...
      bom pa naslednjič povprašala po njih
      glede datuma pa sva midvdva razmišljala takole:
      en takšen je bil 10.01.1001 - te nisva prej poznala...
      naslednji pa bi bil komaj 30.03.3003 - tako dolgo pa jaz nisem hotela čakati...
      no, da pa je bil pogoj še sreda... to pa zato, da ne bi slučajno tam na magistratu pa naju v soboto pogledali (ko se ženijo v glavnem tamladi), pa rekli: aha, starši ste zdaj že tu... ;-)

      Izbriši
  2. krasnost! heh ... edino jaz bi pač počakala bograč :-))))

    OdgovoriIzbriši
  3. sva imela še druge namene...
    pa tudi njihova kuharica je ta dan bila odsotna
    bomo pa kdaj drugič to nadoknadili
    ;-)

    OdgovoriIzbriši
  4. tudi brez bograča je bilo lepo ali ne?

    Lp, Lea

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oja... saj je ta sprehod med vsemi temi rožicami bil zame prav pomirjujoč in sprostilen...
      vsekakor pa vreden izleta

      Izbriši